-Característiques del joc:
- Activitat agradable (destinada a produir plaer i satisfacció)
- Ha de ser lliure, espontani i voluntari.
- Té una finalitat en ell mateix (no importa el resultat, importa el PROCÉS)
- Implica activitat.
- El joc és innat (es dóna en totes les cultures i els infants no necessiten cap explicació de com han de jugar) i es desenvolupa en una realitat fictícia.
- Evolutiu (Piaget)
- Millora l'autoestima.
- Socialitzador.
- Compleix la funció de desigualtats socials i integradora.
- Els objectes no són imprescindibles (imaginació).
Teories del joc:
- Plató: els nens s'exercitaven amb disciplina en les seves futures professions i es preparaven per a la vida adulta.
- Aristòtil: mitjançant el joc es compença el cansament derivat de la feina, ja que, gràcies al plaer que produeix, s'obté el descans i la relaxació.
- Quintilià: considera el joc un element motivador. Proposa que el procés educatiu es resolgui com una cosa de joc.
- Shiller: teoria de la potència supèrflua.
- Spencer: teoria de la energia sobrera.
- Lazarus: teoria de la relaxació.
- Hall: teoria de la recapitulació.
- Gross: teoria de l'exercici preparatori.
- Claperède: teoria de la ficció.
- Freud: sentiments reprimits.
- Piaget: teoria del desenvolupament.
- Vygotski: A mesura que l'infant creix, el joc evoluciona. "L'infant observa l'activitat de les persones adultes que l'envolten, la imita i la transforma en joc, i és en el joc on adquireix les relacion socials fonamentals." Considera que el joc constitueix el motor del desenvolupament i que crea ZONES DE DESENVOLUPAMENT PRÒXIM: distància que l'infant ha de recórrer entre el que sap i el que pot aprendre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario