viernes, 9 de octubre de 2015

EL JOC

-El joc és una activitat necessària pels èssers humans, eina útil per adquirir i desenvolupar capacitats intel·lectuals, motores i afectives.

-Característiques del joc:


  • Activitat agradable (destinada a produir plaer i satisfacció)
  • Ha de ser lliure, espontani i voluntari.
  • Té una finalitat en ell mateix (no importa el resultat, importa el PROCÉS)
  • Implica activitat.
  • El joc és innat (es dóna en totes les cultures i els infants no necessiten cap explicació de com han de jugar) i es desenvolupa en una realitat fictícia.
  • Evolutiu (Piaget)
  • Millora l'autoestima.
  • Socialitzador.
  • Compleix la funció de desigualtats socials i integradora.
  • Els objectes no són imprescindibles (imaginació).
           


                          Teories del joc:

  • Plató: els nens s'exercitaven amb disciplina en les seves futures professions i es preparaven per a la vida adulta.
  • Aristòtil: mitjançant el joc es compença el cansament derivat de la feina, ja que, gràcies al plaer que produeix, s'obté el descans i la relaxació.
  • Quintilià: considera el joc un element motivador. Proposa que el procés educatiu es resolgui com una cosa de joc.
  • Shiller: teoria de la potència supèrflua.
  • Spencer: teoria de la energia sobrera.
  • Lazarus: teoria de la relaxació.
  • Hall: teoria de la recapitulació.
  • Gross: teoria de l'exercici preparatori.
  • Claperède: teoria de la ficció.
  • Freud: sentiments reprimits.
  • Piaget: teoria del desenvolupament.
  • Vygotski: A mesura que l'infant creix, el joc evoluciona. "L'infant observa l'activitat  de les persones adultes que l'envolten, la imita i la transforma en joc, i és en el joc on adquireix les relacion socials fonamentals." Considera que el joc constitueix el motor del desenvolupament i que crea ZONES DE DESENVOLUPAMENT PRÒXIM: distància que l'infant ha de recórrer entre el que sap i el que pot aprendre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario